Солидните основи на вашия бизнес не просто определят неговата стабилност, но и предопределят възможностите за гъвкав растеж в бъдеще. За много от собствениците и мениджърите на естетични бизнеси в сферата на услугите откриването и разработването на естетични центрове е съпътствано с много грешки и горчив опит.
Ако искате да стартирате бизнес в сферата на естетичните услуги или вече управлявате фризьорски салони, салони за красота, маникюр и педикюр, солариуми, фитнес, естетични центрове и клиники, следващите редове може да са ви полезни.
Разглеждаме някои общовалидни принципи и добри практики в сферата на услугите – важен елемент от едно ефективно управление.
Проучване
Поставянето на вашия бизнес в плодотворна среда още преди неговото фактическо откриване е част от добрата бизнес стратегия. Накратко: напишете си домашното преди да се явите на изпита! Направете свое проучване и премислете всички елементи, които заедно ще сформират един работещ проект. Локация, наем, достъпност на обекта, работа с доставчици и подизпълнители, сформиране на екип и закупуване на оборудване – това са само част от факторите, които трябва да се подсигурили още преди първия клиент да е прекрачил прага ви.
Ефективно управление на дейностите
Дори след поставяне на солидни основи развитието на бизнеса не се случва от само себе си. Ефективното управление е постоянно актуализиращ се процес, който включва добро планиране, мениджмънт на времето, дейностите и заетостта на служителите във вашия център или кабинет. Въвеждането на единна онлайн система за управление на записаните часове, в която данните на вашите клиенти ви позволяват прецизно планиране и по-добро обслужване е незаменим помощник за подобряването на условията за работа. Оптималното разпределяне на работата, добрата комуникация във фирмата, делегирането на отговорност, планирането на маркетинг стратегии и административна работа – това са основните звена, които ще подкрепят развитието на вашия естетичен бизнес.
Портфолио от услуги
Вашите услуги и тяхното качество определят успеха и стабилността на вашия бизнес. Тук си струва да вложите цялата си енергия, за да усъвършенствате предлаганите услуги и да ги превърнете във ваш личен почерк. Независимо дали бизнесът ви предполага постоянно растящо портфолио от нови услуги или по-тесен профил, вниманието към детайла, индивидуалното отношение и високото качество са факторите, които връщат клиентите обратно.
Комуникация с клиентите
Най-ценният актив в естетичния бизнес със сигурност е доверието на клиента. Обслужването е вашата визитна картичка. Препоръката винаги е един от най-сигурните начини да сформирате лоялна клиентска база. Голяма част от комуникацията и рекламата за малките бизнеси се осъществява онлайн. Когато е добре планирана и таргетирана, онлайн рекламата е отличен инструмент за популяризиране на нов обект и бизнес. Открийте кои са каналите, които работят най-добре за вашите клиенти. Най-прекият път към това е да попитате самите тях.
Маркетинг и продажби
Развитието на цялостна маркетингова стратегия може да изведе вашия бизнес на качествено ново ниво на професионализъм и да повиши многократно вашата печалба.
Специфичният характер на работата в сегмента налага голяма гъвкавост при управлението на клиентска информация. Затова ние създадохме специално разработена единна система, в която можете да управлявате всеки аспект от вашия естетичен бизнес. FashionPoint e лесна за управление софтуерна система за прецизно насрочване на часове за консултации и процедури, ефективно планиране на заетост и точност в ангажирането на служители, техника, кабинети и специализирано оборудване.
Оставете коментар